Quantcast
logo

Britain's Sunday Times to pursue legal case against Armstrong

  • The Sunday Times is to pursue a $1.6 million legal case against Lance Armstrong after the American cyclist admitted using banned drugs.

    "We watched Lance Armstrong's interview with interest and noted his numerous admissions regarding taking performance-enhancing drugs," a spokesman for the British newspaper said on Friday.

    "The Sunday Times believes that our case for recovering the $1.6 million he obtained from us by fraud is now even stronger. We will be pursuing that case vigorously."

    In 2006, the newspaper paid Armstrong to settle a legal case after it raised doubts over his Tour de France wins in an article published in 2004.

    The newspaper, part of Rupert Murdoch's media business, is also looking to recover interest and legal costs incurred in the case.

    Armstrong admitted to doping during his seven Tour de France wins in an interview with Oprah Winfrey broadcast in two parts on Thursday and Friday.

    Click to view Britain map